Inhoudsopgave
- Toepassingsgebied
- Sluiting van het contract
- Recht op annulering
- Prijzen en betalingsvoorwaarden
- Leverings- en verzendingsvoorwaarden
- Eigendomsvoorbehoud
- Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)
- Bijzondere voorwaarden voor de verwerking van goederen volgens specifieke klantenspecificaties
- Speciale voorwaarden voor montage-/installatiediensten
- Inwisseling van cadeaubonnen
- Toepasselijk recht
- Plaats van jurisdictie
- Alternatieve geschillenbeslechting
1) Toepassingsgebied
1. 1 Deze Algemene Voorwaarden (hierna te noemen "AV") van de onderneming Livarea GmbH (hierna te noemen "Verkoper") zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen een consument of een handelaar (hierna te noemen "Klant") en de Verkoper met betrekking tot alle goederen en/of diensten die worden gepresenteerd in de online shop van de Verkoper. Het opnemen van eigen voorwaarden van de Klant wordt hierbij afgewezen, tenzij anders overeengekomen.
1. 2 Deze AV zijn van overeenkomstige toepassing op overeenkomsten voor de levering van vouchers, tenzij anders overeengekomen.
1. 3 Een consument in de zin van deze AV is iedere natuurlijke persoon die een rechtshandeling aangaat voor doeleinden die in hoofdzaak buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit liggen.
1.4 Een ondernemer in de zin van deze AV is een natuurlijke of rechtspersoon of een maatschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.
2) Totstandkoming van de overeenkomst
2. 1 De productbeschrijvingen in de online shop van de verkoper vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen om de klant een bindend aanbod te doen.
2. 2 De klant kan het aanbod doen via het online bestelformulier in de online shop van de verkoper. Na het plaatsen van de geselecteerde goederen in het virtuele winkelmandje en het doorlopen van het elektronische bestelproces, dient de klant een juridisch bindend contractueel aanbod in met betrekking tot de goederen in het winkelmandje door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten. Bovendien kan de klant het aanbod ook per telefoon, e-mail of online contactformulier aan de verkoper doen.
2.3 De verkoper kan het aanbod van de klant binnen vijf dagen accepteren,
- door de klant een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (fax of e-mail) te sturen, waarbij de ontvangst van de orderbevestiging door de klant bepalend is, of
- door de bestelde goederen bij de klant af te leveren, waarbij de ontvangst van de goederen door de klant bepalend is, of
- door de klant om betaling te vragen nadat de bestelling is geplaatst.
Als er meerdere van de bovengenoemde alternatieven bestaan, komt de overeenkomst tot stand op het moment waarop een van de bovengenoemde alternatieven zich het eerst voordoet. De termijn voor aanvaarding van het aanbod begint op de dag na verzending van het aanbod door de klant en eindigt aan het einde van de vijfde dag na verzending van het aanbod. Indien de verkoper het aanbod van de klant niet binnen de genoemde termijn aanvaardt, geldt dit als een verwerping van het aanbod met als gevolg dat de klant niet langer aan zijn intentieverklaring is gebonden.
2.4 Als een door PayPal aangeboden betaalmethode is geselecteerd, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg (hierna "PayPal" genoemd), met inachtneming van de PayPal-gebruiksvoorwaarden, beschikbaar op https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full of - als de klant geen PayPal-rekening heeft - met inachtneming van de voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-rekening, beschikbaar op https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Als de klant betaalt met een door PayPal aangeboden betaalmethode die kan worden geselecteerd in het online bestelproces, verklaart de verkoper het aanbod van de klant te accepteren op het moment dat de klant op de knop klikt waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
2.5 Bij het indienen van een aanbieding via het online bestelformulier van de verkoper wordt de tekst van de overeenkomst na het sluiten van de overeenkomst door de verkoper opgeslagen en in tekstvorm (bijv. e-mail, fax of brief) naar de klant verzonden nadat de bestelling van de klant is verzonden. De verkoper stelt de tekst van het contract niet verder beschikbaar. Als de klant voor het verzenden van zijn bestelling een gebruikersaccount heeft aangemaakt in de onlineshop van de verkoper, worden de bestelgegevens gearchiveerd op de website van de verkoper en kunnen deze door de klant gratis worden ingezien via zijn met een wachtwoord beveiligde gebruikersaccount door de bijbehorende inloggegevens in te voeren.
2.6 Alvorens een bindende bestelling via het online bestelformulier van de verkoper te plaatsen, kan de klant mogelijke invoerfouten herkennen door de op het scherm weergegeven informatie zorgvuldig te lezen. Een doeltreffend technisch middel om invoerfouten beter te herkennen kan de vergrotingsfunctie van de browser zijn, die de weergave op het scherm vergroot. De klant kan zijn invoer tijdens het elektronische bestelproces corrigeren met behulp van de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties totdat hij op de knop klikt waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
2. 7 Voor het afsluiten van het contract staan de Duitse en Engelse taal ter beschikking.
2. 8 De afhandeling van de bestelling en het contact vinden in de regel plaats via e-mail en geautomatiseerde afhandeling van de bestelling. De klant moet ervoor zorgen dat het door hem opgegeven e-mailadres voor de afhandeling van de bestelling correct is, zodat de door de verkoper verzonden e-mails op dit adres kunnen worden ontvangen. In het bijzonder bij het gebruik van SPAM-filters moet de klant ervoor zorgen dat alle e-mails die door de verkoper of door derden in opdracht van de verkoper worden verzonden om de bestelling te verwerken, kunnen worden afgeleverd.
3) Recht op annulering
U hebt het recht om dit contract binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te annuleren.
De annuleringstermijn is veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen in ontvangst heeft genomen.
Om uw recht op annulering uit te oefenen, moet u contact met ons opnemen:
Livarea GmbH
Friedrichstraße 114a - 10117 Berlijn
Mail: service@livarea.de
Telefoon: 030 60 40 31 26*
door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail) van je beslissing om dit contract te annuleren.
U kunt het bijgevoegde voorbeeldformulier voor annulering gebruiken (hier downloaden), maar dit is niet verplicht.
Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat u uw kennisgeving van de uitoefening van uw annuleringsrecht verzendt voordat de annuleringstermijn is verstreken.
Gevolgen van annulering
Als u dit contract herroept, betalen wij u alle van u ontvangen betalingen terug, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om dit contract te herroepen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht. We kunnen de terugbetaling achterhouden totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
Wij zullen de goederen op onze kosten ophalen.
Je hoeft alleen te betalen voor eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering het gevolg is van een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor het controleren van hun toestand, eigenschappen en functionaliteit.
De volgende goederen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht in overeenstemming met § 312g para. 1, 355 BGB.
Goederen die zijn vervaardigd volgens specificaties van de klant of die duidelijk zijn aangepast aan persoonlijke wensen, zoals Lakwerk (geen standaardkleur in de winkel), speciale stof (geen standaardbekleding in de winkel), meubelaanpassingen in breedte, hoogte, diepte of boorgaten (afmetingen niet beschikbaar in de winkel), evenals tafels, wandmeubels, kasten die niet meer kunnen worden doorverkocht vanwege uw individuele productie. Elke annulering wordt persoonlijk gecontroleerd.
4) Prijzen en betalingsvoorwaarden
4.1 Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving van de verkoper, zijn de vermelde prijzen totaalprijzen inclusief de wettelijke btw. Eventuele extra leverings- en verzendkosten worden apart vermeld in de betreffende productbeschrijving.
4. 2 Voor leveringen naar landen buiten de Europese Unie kunnen in individuele gevallen extra kosten ontstaan waarvoor de verkoper niet verantwoordelijk is en die voor rekening van de klant zijn. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor het overmaken van geld door kredietinstellingen (bijv. overschrijvingskosten, wisselkoerskosten) of invoerrechten of belastingen (bijv. douanerechten). Dergelijke kosten kunnen ook worden gemaakt in verband met het overmaken van geld als de levering niet plaatsvindt in een land buiten de Europese Unie, maar de klant de betaling verricht vanuit een land buiten de Europese Unie.
4. 3 De betalingsoptie(s) worden aan de klant meegedeeld in de online shop van de verkoper.
4.4 Indien vooruitbetaling per bankoverschrijving is overeengekomen, is de betaling verschuldigd onmiddellijk na het sluiten van de overeenkomst, tenzij de partijen een latere vervaldatum zijn overeengekomen.
4.5 Als de betaling wordt uitgevoerd via een door PayPal aangeboden betaalmethode, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg (hierna "PayPal" genoemd), met inachtneming van de PayPal-gebruiksvoorwaarden, beschikbaar op https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full of - als de klant geen PayPal-rekening heeft - met inachtneming van de voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-rekening, beschikbaar op https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/privacywax-full.
4.6 Als voor de betaalmethode creditcard is gekozen, is het factuurbedrag direct bij het sluiten van de overeenkomst verschuldigd. De creditcardbetalingsmethode wordt verwerkt in samenwerking met secupay AG, Goethestr. 6, 01896 Pulsnitz (www.secupay.ag/en), waaraan de aanbieder zijn betalingsvordering overdraagt. secupay AG incasseert het factuurbedrag van de opgegeven creditcardrekening van de klant. In het geval van overdracht kan de betaling alleen worden gedaan aan secupay AG met schuldkwijtschelding. De creditcard wordt direct na het verzenden van de bestelling van de klant in de onlineshop gedebiteerd. Ook wanneer voor de betaalwijze van creditcardbetaling via secupay AG is gekozen, blijft de aanbieder verantwoordelijk voor algemene vragen van de klant, bijv. over goederen, levertijd, verzending, retourzendingen, klachten, annuleringsberichten en retourzendingen of creditnota's
.4
4.5.1 Als u een door Zaver aangeboden betaalmethode selecteert voor Livarea GmbH, wordt de betaling verwerkt via de payment service provider Frink AB (handelend onder de merknaam Zaver) met statutaire zetel te Sveavägen 59, 113 59 Stockholm, Zweden en geregistreerd in het Zweedse bedrijvenregister onder 559059-8420 (hierna: "Zaver") of een door Zaver geautoriseerde derde partij. De voorwaarden voor betaling per factuur en in termijnen vindt u hier. Tussen u en Zaver komt geen afzonderlijke contractuele relatie tot stand.
4.5.2 De productbeschrijvingen in de online shop van de verkoper vormen geen bindend aanbod vanwege de verkoper, maar dienen om de klant in staat te stellen een bindend aanbod te doen.
4.5.3 Bij keuze van een door Zaver aangeboden betaalmethode kan de klant de offerte indienen via het in de online shop van de verkoper geïntegreerde online bestelformulier. Nadat de klant de geselecteerde goederen in het virtuele winkelmandje heeft geplaatst en het elektronische bestelproces heeft voltooid, dient de klant een wettelijk bindend contractueel aanbod in met betrekking tot de goederen in het winkelmandje door te klikken op de knop in het Zaver-afrekengebied waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
De verkoper kan het aanbod van de klant binnen 5 dagen accepteren,
- door een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (e-mail) naar de klant te sturen, waarbij de ontvangst van de orderbevestiging door de klant doorslaggevend is,
- een dergelijke orderbevestiging wordt verstuurd door Zaver, of door levering van de bestelde goederen aan de klant, waarbij de ontvangst van de goederen door de klant bepalend is, of
- door betaling te vragen aan de klant nadat de bestelling werd geplaatst, waarbij een dergelijk verzoek tot betaling wordt verstuurd door Zaver.
4.5.4 Indien er meerdere van bovenstaande alternatieven zijn, komt de overeenkomst tot stand op het moment dat één van bovenstaande alternatieven zich het eerst voordoet. De termijn voor aanvaarding van het aanbod begint op de dag na verzending van het aanbod door de klant en eindigt aan het einde van de vijfde dag na verzending van het aanbod. Indien de verkoper het aanbod van de klant niet binnen de bovengenoemde termijn aanvaardt, geldt dit als een verwerping van het aanbod met als gevolg dat de klant niet langer gebonden is aan zijn intentieverklaring.
4.5.5 De verkoper kan de factuur- of termijnbetalingsovereenkomst met u overdragen aan Zaver of een door Zaver ingeschakelde derde.
5) Leverings- en verzendingsvoorwaarden
5.1 Indien de verkoper aanbiedt de goederen te verzenden, geschiedt de levering binnen het door de verkoper aangegeven leveringsgebied aan het door de klant opgegeven afleveradres, tenzij anders overeengekomen. Het in de orderverwerking van de verkoper opgegeven afleveradres is bepalend voor de transactie.
5. 2 Als de levering van de goederen mislukt om redenen waarvoor de klant verantwoordelijk is, draagt de klant de redelijke kosten die de verkoper als gevolg hiervan maakt. Dit geldt niet voor de kosten van de retourzending indien de klant zijn herroepingsrecht daadwerkelijk uitoefent. Als de klant zijn annuleringsrecht daadwerkelijk uitoefent, is de bepaling in de annuleringsvoorwaarden van de verkoper van toepassing op de retourkosten.
5.3 Indien de klant handelt als ondernemer, gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de klant zodra de verkoper de goederen heeft geleverd aan de expediteur, vervoerder of andere persoon of organisatie die is aangewezen om de verzending uit te voeren. Indien de klant optreedt als consument, gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen niet over voordat de goederen zijn overhandigd aan de klant of een persoon die gemachtigd is om ze in ontvangst te nemen. Desondanks gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de klant, zelfs in het geval van consumenten, zodra de verkoper de goederen heeft geleverd aan de expediteur, de vervoerder of de persoon of organisatie die anderszins is aangewezen om de verzending uit te voeren, indien de klant de expediteur, de vervoerder of de persoon of organisatie die anderszins is aangewezen om de verzending uit te voeren, opdracht heeft gegeven en de verkoper deze persoon of organisatie niet eerder aan de klant heeft genoemd.
5.4 De verkoper behoudt zich het recht voor om zich terug te trekken uit het contract in het geval van onjuiste of onjuiste zelflevering. Dit geldt alleen in het geval dat de verkoper niet verantwoordelijk is voor de niet-levering en de verkoper een specifieke dekkende transactie met de leverancier met de nodige zorgvuldigheid heeft afgesloten. De verkoper zal alle redelijke inspanningen leveren om de goederen te verkrijgen. In het geval dat de goederen niet of slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn, wordt de klant onmiddellijk op de hoogte gesteld en wordt de tegenprestatie onmiddellijk terugbetaald.
5.5 Indien de verkoper de goederen aanbiedt voor afhaling, kan de klant de bestelde goederen afhalen binnen de door de verkoper opgegeven kantooruren op het door de verkoper opgegeven adres. In het geval van afhalen door de klant zal de verkoper de klant eerst per e-mail informeren dat de door de klant bestelde goederen klaar staan om afgehaald te worden. Na ontvangst van deze e-mail kan de klant de goederen in overleg met de verkoper afhalen bij de verkoper. In dit geval worden geen verzendkosten in rekening gebracht. In dit geval worden geen verzendkosten in rekening gebracht.
5.6 Deelleveringen zijn toegestaan, tenzij de klant hier duidelijk geen interesse in heeft of deze voor hem duidelijk onredelijk zijn. Indien Livarea GmbH van dit recht gebruik maakt, worden verpakkings- en verzendkosten slechts eenmaal in rekening gebracht.
5.7 Optioneel kan aan elke bestelling een professionele montageservice worden toegevoegd. Raadpleeg ons verzendkostenoverzicht voor de actuele verzendkosten.
5.8 Vouchers worden als volgt aan de klant verstrekt:
- per e-mail
6) Eigendomsvoorbehoud
Als de verkoper vooruitbetaalt, behoudt hij het eigendom van de geleverde goederen totdat de verschuldigde koopprijs volledig is betaald.
7) Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)
7. 1 Tenzij anders vermeld in de volgende bepalingen, zijn de bepalingen van de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing. Dit geldt niet voor overeenkomsten voor de levering van goederen:
7. 2 Indien de klant handelt als ondernemer,
- heeft de verkoper de keuze van de wijze van nakoming achteraf;
- bij nieuwe goederen bedraagt de verjaringstermijn voor gebreken een jaar vanaf de levering van de goederen;
- bij gebruikte goederen zijn de rechten en aanspraken op gebreken uitgesloten;
- de verjaringstermijn begint niet opnieuw wanneer in het kader van de aansprakelijkheid voor gebreken een vervangende levering wordt gedaan.
7. 3 De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen en verkorting van de verjaringstermijn gelden niet
- op vorderingen tot schadevergoeding en vergoeding van kosten door de klant,
- indien de verkoper het gebrek bedrieglijk heeft verzwegen,
- voor goederen die zijn gebruikt voor een gebouw in overeenstemming met hun normale gebruik en het gebrek ervan hebben veroorzaakt,
- voor een bestaande verplichting van de verkoper om updates te leveren voor digitale producten, in het geval van overeenkomsten voor de levering van goederen met digitale elementen.
7.4 Bovendien blijven voor ondernemers de wettelijke verjaringstermijnen van een bestaand wettelijk regresrecht onaangetast.
7.5 Als de klant handelt als handelaar in de zin van § 1 van het Duitse Wetboek van Koophandel (HGB), is hij onderworpen aan de commerciële verplichting tot inspectie en kennisgeving van gebreken in overeenstemming met § 377 HGB. Indien de klant de daarin geregelde meldingsplicht niet nakomt, gelden de goederen als goedgekeurd.
7.6 Indien de klant optreedt als consument, wordt hij verzocht bij de bezorger te klagen over geleverde goederen met duidelijke transportschade en de verkoper hiervan op de hoogte te stellen. Als de klant dit nalaat, heeft dit geen invloed op zijn wettelijke of contractuele aanspraken voor gebreken.
8) Bijzondere voorwaarden voor de verwerking van goederen volgens specifieke klantenspecificaties
8. 1 Als de verkoper volgens de inhoud van het contract naast de levering van de goederen ook verantwoordelijk is voor de verwerking van de goederen volgens bepaalde specificaties van de klant, moet de klant de verkoper alle voor de verwerking vereiste inhoud, zoals teksten, afbeeldingen of grafieken in de door de verkoper gespecificeerde bestandsformaten, opmaak, beeld en bestandsgrootte ter beschikking stellen en de verkoper de nodige gebruiksrechten verlenen. De klant is als enige verantwoordelijk voor het verkrijgen en verwerven van rechten op deze inhoud. De klant verklaart en aanvaardt de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat hij het recht heeft om de aan de verkoper geleverde inhoud te gebruiken. In het bijzonder dient de klant ervoor te zorgen dat er geen rechten van derden worden geschonden, in het bijzonder auteursrechten, merkrechten en persoonlijke rechten.
8.2 De klant vrijwaart de verkoper tegen aanspraken van derden die zij tegen de verkoper kunnen doen gelden in verband met een schending van hun rechten door het contractuele gebruik van de inhoud van de klant door de verkoper. De klant zal ook de noodzakelijke kosten van juridische verdediging op zich nemen, inclusief alle gerechtskosten en juridische kosten in het wettelijke bedrag. Dit geldt niet als de klant niet verantwoordelijk is voor de inbreuk. In het geval van een claim door een derde partij is de klant verplicht om de verkoper onmiddellijk, naar waarheid en volledig te voorzien van alle informatie die nodig is voor het onderzoek van de claims en een verdediging.
8.3 De verkoper behoudt zich het recht voor om de verwerking van bestellingen te weigeren als de inhoud die de klant hiervoor ter beschikking stelt in strijd is met wettelijke of officiële verboden of in strijd is met de goede zeden. Dit geldt in het bijzonder voor het leveren van anti-constitutionele, racistische, xenofobe, discriminerende, beledigende, jeugdgevaarlijke en/of geweldsverheerlijkende inhoud.
9) Speciale voorwaarden voor montage/installatiediensten
Als de verkoper volgens de inhoud van het contract naast de levering van de goederen ook verantwoordelijk is voor de montage of installatie van de goederen bij de klant, evenals voor alle bijbehorende voorbereidende maatregelen (bijv. opmeten), dan geldt het volgende:
9.1 De verkoper verleent zijn diensten naar eigen goeddunken in eigen persoon of door gekwalificeerd personeel dat door hem is geselecteerd. Daarbij kan de verkoper ook gebruikmaken van de diensten van derden (onderaannemers) die namens hem werken. Tenzij anders vermeld in de dienstbeschrijving van de verkoper, heeft de klant niet het recht om een specifieke persoon te selecteren om de gewenste dienst uit te voeren.
9.2 De klant zal de verkoper de informatie die nodig is voor het leveren van de verschuldigde dienst volledig en naar waarheid verstrekken, voor zover het verkrijgen van dergelijke informatie niet valt binnen de reikwijdte van de verplichtingen van de verkoper volgens de inhoud van het contract.
9. 3 De verkoper zal na het sluiten van de overeenkomst contact opnemen met de klant om een datum af te spreken voor de verschuldigde dienst. De Klant zal ervoor zorgen dat de Verkoper of zijn bevoegd personeel op de overeengekomen datum toegang heeft tot de faciliteiten van de Klant.
9.4 Het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen gaat pas over op de klant nadat de installatiewerkzaamheden zijn voltooid en aan de klant zijn overgedragen.
10) Inwisseling van cadeaubonnen
10. 1 Cadeaubonnen die kunnen worden gekocht via de online shop van de verkoper (hierna "cadeaubonnen" genoemd) kunnen alleen worden ingewisseld in de online shop van de verkoper, tenzij anders vermeld op de bon.
10.2 Cadeaubonnen en resterend tegoed op cadeaubonnen kunnen worden ingewisseld tot het einde van het derde jaar na het jaar waarin de bon is gekocht. Overgebleven tegoed wordt tot de vervaldatum aan de klant gecrediteerd.
10.3 Cadeaubonnen kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Achteraf inwisselen is niet mogelijk.
10. 4 Per bestelling kan slechts één cadeaubon worden ingewisseld.
10. 5 Cadeaubonnen kunnen alleen worden gebruikt voor de aankoop van goederen en niet voor de aankoop van andere cadeaubonnen.
10. 6 Als de waarde van de cadeaubon niet voldoende is om de bestelling te dekken, kan een van de andere betaalmethoden die worden aangeboden door de verkoper worden gekozen om het verschil te vereffenen.
10. 7 Het saldo van een cadeaubon wordt niet uitbetaald in contanten en draagt geen rente.
10.8 De cadeaubon is overdraagbaar. De verkoper kan de betaling met bevrijdende werking uitvoeren aan de desbetreffende houder die de cadeaubon inwisselt in de online shop van de verkoper. Dit geldt niet wanneer de verkoper kennis of grove nalatigheid heeft van de onbevoegdheid, handelingsonbekwaamheid of vertegenwoordigingsonbevoegdheid van de desbetreffende houder.
11) Toepasselijk recht
Op alle rechtsbetrekkingen tussen de partijen is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitsluiting van de wetten op de internationale koop van roerende goederen. In het geval van consumenten is deze rechtskeuze alleen van toepassing voor zover de bescherming die wordt geboden door dwingende bepalingen van het recht van het land waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft, niet wordt ingetrokken.
12) Plaats van jurisdictie
Als de klant handelt als handelaar, een rechtspersoon naar publiek recht of een speciaal fonds naar publiek recht met zijn statutaire zetel op het grondgebied van de Bondsrepubliek Duitsland, is de exclusieve plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortvloeien uit dit contract de statutaire zetel van de verkoper. Indien de klant gevestigd is buiten het grondgebied van de Bondsrepubliek Duitsland, is de vestigingsplaats van de verkoper de exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit dit contract, indien het contract of de vorderingen die voortvloeien uit het contract kunnen worden toegeschreven aan de professionele of commerciële activiteit van de klant. In bovenstaande gevallen heeft de verkoper echter in ieder geval het recht om een beroep te doen op de rechtbank van de vestigingsplaats van de klant.
13) Alternatieve geschillenbeslechting
13.1 De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting op het internet aan op de volgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Dit platform dient als contactpunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen die voortvloeien uit online koop- of dienstenovereenkomsten waarbij een consument betrokken is.
13.2 De verkoper is niet verplicht of bereid om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten.
Status: 10.08.2023